Wednesday, May 16, 2018

Tiada lagi

Sudah sebulan lebih uwan tinggalkan kami. Uwan meninggal pada 5/4/2018 pukul 2 pagi. Aku dapat panggilan dari abah jam 2.15 pagi. Masa dapat tau, masih dalam keadaan mamai, betul ke tidak ape yang aku dengar. Aku on data nak tengok whatapp, berderet notification. dalam pada masa yang sama, dengar orang bercakap dekat pintu bilik. Abg aku dah bangun, abh baru lepas call dia jugak. Jadi, apa aku dengar tadi betul. Terus tak tido lagi dah. Aku cuba call hubby aku, sebab dia ada kat KL masa tu. Aku dengan abg aku bersiap & gerak saing. Aku dari melaka naik ke seremban ambik hubby aku. So, hubby aku xperlu nak turun melaka. Aku sampai kg pun waktu subuh. Aku tak terus hadap jenazah uwan aku. Aku solat dulu, lepas tu mandi, baru la aku bacakan Yasin. Pakteh aku bukak kain yang menutup jenazah. Aku terus menangis. Lain sangat muka uwan aku. Sebelum tu aku ada balik kg. Rumah pusaka onyang terbakar di sebabkan litar pintas (30/3/2018). Rupanya, itulah kali terakhir aku jumpa uwan aku. Minggu berikut nya, nak buat doa selamat & bacaan Yasin untuk uwan aku (7/4/2018) Tapi, dia dah pergi dulu.Jenazah uwan aku selamat dikebumikan sebelum Zohor. 

Puasa tahun ni, raya tahun ni. Uwan dah xde. Xde dengar lagi die membebel, marah-marah, membising.
Moga uwan tenang di sana. Al-fatihah




No comments:

Post a Comment