Wednesday, January 26, 2011

cerita "lampu"

msti pelik kan...
asal plk nak cerita psal lampu...
bnde nie dh lme pun..
tiba t'ingt balik..
so saje laa nak cite kat korang....

ok mcam nie cerita nye...lalala....҉
time 2 aku kat kg...
adik bradik aku semua ada balik...
hri pun dah nak senje mse 2,

pakcik aku nie laung laa kat aku
"zaidah, pasang lampu"
sbb nye.. aku dkat dgn suis lmpu..
lgi pun kat luar 2 dh gelap kn...
so, aku nie tetiba dtg akal nak menyakat...
aku kta laaa kat pakcik aku
"lampu dh pasang pun"

pakcik aku nie pun masuk laaa, bila aku dah kata cam 2..
pas 2 die tgk luar,lampu tu stil gak x 'nyala'
die tnye lagi>"ko dh pasang lampu ke blum"
aku jwb "kan dh pasang 2"
pakcik aku nie pun pelik n t'tnya2..knpa plk lampu x 'nyala'...
pas 2 die g luar semula n msuk dlm balik (smbil garu kpla)
pdahal aku dah nak t'gelak2 dah(tp than jee)

die x puas hti...agaknye die nak btul kn lampu @ nak tkar lampu(dlm fikiran die)
pas 2 die ckp sndri  "asal lak lampu nie,smlm ok jee"
die ckp kt aku "ko padam laa,lampu 2"
aku kte "nak padam mcm mane"
time 2 die dh blurr sgat2 n garu kpla...
last2 aku tkan ahh suis lampu 2..
pas 2 die kte "eh, elok plak"
aku jwb laaa "mmg laaa lampu 2 elok pun, ape lak x elok nye.."
die lak dh mkin x pham ape yg b'laku...
dia kata "tdi suh pasang knpa x nyala"
aku jwb "mmg laa,lmpu 2 kan dh mmg siap pasang, wat pe nak pasang lagi...mmg laa x nyala.."
pas 2,bru die t'sedar aku kenakn die...hahahahha
terus die kejar aku...
aku kata lain kali ckp terang2..
"nak switch on kn lampu"
hbs adik bradik aku n kezen2 gelak.......(-_^)

e2 laa cite nye
∆ tamatt.....

No comments:

Post a Comment